אבוטבול חושף: "יוקם בבית שמש בית חולים חדשני"

גואל ועקנין No Comments on אבוטבול חושף: "יוקם בבית שמש בית חולים חדשני"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר (ראשון) התקיים במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים מפגש של בכירי עירית בית שמש בראשות ראש העיר משה אבוטבול עם הסגל הרפואי והניהולי הבכיר של בית החולים הדסה בירושלים.

במהלך הסיור נכנסו עסקני העיר לראות את מחלקות בית החולים השונות ובמיוחד את חדרי הניתוח החדשים שייכנסו לפעילות בתחילת השנה הקרובה ושכוללים את מיטב האבזור העדכני והחדשני שיש בעולם.

במהלך ישיבת העבודה המשותפת שקיימו הצדדים חשף אבוטבול כי בעיר בית שמש הוקצו מאה ועשרים דונם לצורך הקמת  מרכז רפואי והחיבור של בית שמש עם מרכז רפואי גדול וחשוב כמו 'הדסה' ובפרט שהעיר בית שמש נמצאת בשלבי פיתוח מואצים ואמורה להגיע לכמאתיים אלף תושבים הופכת את שיתוף הפעולה לנחוץ ביותר. אבוטבול אף עמד בדבריו על כך שסביב בית שמש יש את מושבי המועצה האזורית מטה יהודה המונים כשבעים אלף נפש כך שמדובר במרכז רפואי חשוב לכלל הציבור באזור ולציבור החרדי בפרט.

20141130_144312

מנהל ביה"ח הפרופסור יורם ויס אמר כי המרכז הרפואי הדסה מחולק לשניים, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים שבהם נעשים כל סוגי הטיפולים. הפרופסור ויס אף הסביר את החשיבות שיש בכך שהמרכז הרפואי מסונף גם למרכז האוניברסיטאי שבו נעשים מחקרים רפואיים ההופכים את 'הדסה' למרכז רפואי מוביל בתחומו בישראל ומהנחשבים והטובים בעולם.

פרופ' ויס גם הסביר את הרצון בשיתוף פעולה עם עיריית בית שמש ואמר כי מדובר במהלך חשוב מאוד גם למרכז הרפואי וגם לתושבי בית שמש וכי הנהלת בית החולים שוקלת לפתח את קשרי הקהילה של הדסה ולשלוח רופאים למרכזים הרפואיים בבית שמש כדי שיסייעו לתושבי העיר במגוון נושאים רפואיים.

מ"מ מנכ"ל 'הדסה' הפרופ' תמי פרץ הסבירה בדבריה כי בהמשך לרפואה הקהילתית הקיימת במרכז הרפואי, התפתחה כאן רפואה מקצועית בכל המחלקות כאשר המרכז הרפואי 'הדסה' מוגדר כבית חולים 'שלישוני'. פרופ' פרץ אף הוסיפה כי ישנו מרכז מצוינות בהר הצופים שבנוסף למחלקות הרגילות יש שם את מרכז השיקום הטוב ביותר.

יצוין כי בהסכם ההבראה שנחתם בין האוצר לבית החולים שוחררו שלושה עשר מיליון ש"ח לטובת בניית מחלקת יולדות חדשה ברמה הגבוהה ביותר שיש, דבר שיגביר את פעילות בית החולים בתקופה הקרובה.

20141130_141122

אחרון הדוברים היה הרב משה קליין רב המרכזים הרפואיים 'הדסה' שעמד בדבריו על הרצון לצפות את פני הלקוח העתידי ומבחינה מספרית זהו הציבור הדתי והחרדי. הרב קליין אף עמד בדבריו על רמת הכשרות שהועלתה לרמת מהדרין וכך גם בשנת השמיטה הנוכחית בה נוהגים בהדסה שמיטה לחומרא. הרב קליין אף סיפר כי סביב בית החולים ישנו עירוב פרטי בנוסף לעירוב הכללי של רבנות ירושלים. הרב קליין גם הסביר שהמכשור האלקטרוני הותאם לציבור החרדי גם בימי השבת וחגי ישראל כאשר כל השיפורים נעשו כדי לתת לפציינט החרדי תחושה של בן בית ושירגיש רצוי ככל שניתן.

סגן ומ"מ ראש העיר מאיר בלעיש אמר שהסיור הזה הוא חשוב מאוד וכי זו הזדמנות של העיר בית שמש להניע קדימה את התהליך של בניית מרכז רפואי מתקדם בתחומה כאשר 'הדסה' תלווה את ההקמה מהפן המקצועי.

ממונה הבריאות ישראל סילברסטין עמד בדבריו על הצורך בשיתוף פעולה המתבקש ועל כך שבית החולים צריך להתייחס ככל שניתן לחולה החרדי/ת ולהקפיד ככל שניתן על העקרונות החרדיים.

ממונה החינוך ישעיהו ארנרייך אמר כי רואים שבתקופה האחרונה הנהלת המרכז הרפואי עושה הכל כדי להגיע לציבור החרדי על כל גווניו וכי מדובר בפעילות רצויה וברוכה. עוד לקחו חלק בסיור ממונה אגף שפ"ע שמעון גולדברג, יו"ר החברה הכלכלית אברהם פרנקל וממונה הכספים מרדכי דירנפלד. כ"כ נכחו במפגש גזבר העירייה אריה ברדוגו, סמנכ"ל העירייה דוד סיטבון והגברת מוניק לוי ממחלקת הבריאות בעיר בית שמש.

בסיומו של הביקור נכנסו ראש העיר, גזבר העירייה וחברי מועצת העיר ארנרייך וסילברסטין לבקר את אחד מפצועי הפיגוע בטרמפיאדה בגוש עציון תושב העיר אלעד ואף בירכו אותו בברכת רפואה שלימה ועודדו את משפחתו וחבריו במשך דקות ארוכות.



0 תגובות